Lekcija: kā pozitīvi un bez stresa risināt grūtas sarunas
Kalnciema Kvartālā, 8.februārī pl.18.30

Kam noderēs:
Ja vēlies apgūt metodes, kas palīdz grūtas sarunas darbā vai mājās virzīt pozitīvākā un mierīgākā gultnē.

Kad un kur:
Ceturtdien, 8.februārī plkst.18.30
Kalnciema kvartālā

Šīs metodes apguvuši uzņēmumu vadītāji no:
Citadele, Swedbank, CircleK u.c.


Sveiks, mani sauc Zuarguss un es strādāju kā mācību treneris ar uzņēmumiem. Vai arī Tev šķiet dīvaini, ka skolā mums ir mācījuši vienalga ko, bet ne galvenās lietas, kas nepieciešamas dzīvei? Viena no galvenajām prasmēm, kas mums ir vajadzīga, lai mēs būtu sekmīgi darbā un varētu arī personīgajā dzīvē risināt jautājumus ar tuviniekiem, ir komunikācija. Un tomēr skolā to nemācīja pirms 20 gadiem, un nemāca arī joprojām.

Kādā ļoti intensīvā darba posmā pirms 10 gadiem man bija uzņēmums ar 60 darbiniekiem un man šķita, ka es labi māku sarunāties ar dažādiem cilvēkiem. Tomēr dažas sarunas radīja daudz vairāk stresa stresa nekā gribētos un paņēma no manām ikdienas domām un ''nerviem'' daudz enerģijas. Man gribējās darbā mierīgu, pozitīvu un radošu atmosfēru, bet šādas sarunas mēdza ''sist ārā no sliedēm''. Man radās vienkāršs jautājums: ''vai man turpināt ar neveiklām sarunām ''dedzināt'' savus un otra cilvēka nervus un bojāt attiecības?” Vai arī iemācīties kādas metodes, lai nākamos gadus bez stresa varētu risināt arī grūtas sarunas. Tāpēc sāku meklēt komunikācijas metodes, kas palīdzētu labi risināt sarežģītas, saspīlētas situācijas gan darbā, gan privātajā dzīvē.

Pašlaik jau 7 gadus strādāju apmācību jomā kā uzņēmumu, skolotāju un jauniešu attīstības treneris, un no 1000 treniņiem esmu atlasījis dažas komunikācijas metodes, kas Latvijas darba videi un mentalitātei izrādījušās visefektīvākās. Kāpēc es ar šīm metodēm vēlos dalīties? Tāpēc, ka mums visiem vajag būt iespējai apgūt labākās komunikācijas metodes, lai mums ir iespēja dzīvot to dzīvi, ko vēlamies. Jo komunikācija ir viens no pamata instrumentiem, lai mums būtu iespējami panākumi darbā un labas attiecības mājās ar tuviniekiem. Ko es šobrīd gribētu izdarīt - iedot vienu metodi tūlīt pat. Kas ir pamatā labai komunikācijai? Atbilde skanēs ļoti, ļoti vienkārši un tā tas arī ir. Jātiek tikai līdz meistarīgai šī principa realizācijai. Labas komunikācijas pamatā ir Tava sarunu biedra sajūta, ka viņš ir sadzirdēts un novērtēts.

Tomēr jāņem vērā, ka mānīties un vienkārši teikt komplimentus vai sarunā piekrītoši māt ar galvu, ar to var nepietikt. Un es arī nenovēlu nevienam kļūt par to, kurš vienkārši manipulē, sakot glaimus un komplimentus. Novēlu teikt labo otram cilvēkam, tad kad Tu māki saredzēt otrā labo un iedot empātisku, atbalstošu un godīgu novērtējumu.
Tātad viens no ieteikumiem, ko varu iedot uzreiz, kas ir pamatā labai komunikācijai - mēģini uzzināt no otra cilvēka ne tikai faktoloģisko un loģisko argumentāciju, ar ko parasti cilvēki apmainās sarunās, bet arī “iracionālo informāciju” - motivāciju, emocijas un pārdomas. Kāpēc? Tāpēc, ka cilvēki sarežģītās situācijās, paši sev nemanot, paliek emocionāli un iracionāli. Pat visloģiskākie no cilvēkiem. 7 gadus strādājot ar šīm metodēm, esmu to redzējis daudz jo daudz reižu. Kā uzzināt šo “iracionālo informāciju”? Katrs to intuitīvi jau dažkārt dara. Piemēram, ja bērniem kaut kas nav labi, vai kādam tuviniekam vai draugam kaut kas ir noticis. Mēs vēršamies cilvēcīgi, uzmanīgi, delikāti pie otra un iztaujājam viņu.
Tas pats attiecas arī uz darbu vai uz sarežģītām situācijām. Tikai šajā gadījumā ''ātrums ar kādu Tu tuvojies cilvēkam'' var būt 10 reizes lēnāks nekā sarunās ģimenē vai draugu lokā. Tu nevis pirmajā minūtē sāksi otru tincināt, bet varbūt pēc 20 minūtēm, vai arī sarežģītākās situācijās, darīsi to pakāpeniski trijās vai piecās sarunās.


Tam labi kalpo empātiskās klausīšanās metode, kas vienkārši sakot, ir māka uzklausīt ne tikai faktus, bet arī emocijas un motivācijas, saredzēt otra dzīves kontekstu un situāciju. Kad cilvēks ar Tevi runā vai atbild uz Tavu jautājumu, pievērs uzmanību cilvēka emocionālajiem aspektiem, kas parādās sarunā.

Lai uzsāktu šo informācijas ''ievākšanu'', būtiski ir atcerēties, ka viņa ''negatīvā'' izturēšanās, nav viņa negatīvais nodoms tieši pret Tevi. Un Tev jābūt iekšēji motivētam tam, ka vēlies šo cilvēku saprast labāk. Kas var palīdzēt ''vēlmei saprast cilvēku, kurš nav patīkams''? Lai cik tas neskanētu paradoksāli, ja nezināsi kādi ir otra cilvēka iracionālie argumenti, Tu nevarēsi šo sarunu modeli pārveidot uz loģiskāku un konstruktīvāku. Tāpēc ir vērts ''vēlēties izprast'' otru cilvēku.

Tātad, Tavs uzdevums ir pārvirzīt sarunu no strikti profesionālas un personiskāku, kurā Tu vari uzdot viņam jautājumus, piemēram ''kas Tevi personīgi satrauc par šo projektu'', ''kā Tava vadība redz šo projektu'', ''par ko Tu šobrīd visvairāk esi norūpējies''. Te nebūs viena pareiza jautājuma, bet ir svarīgs pats princips, ka Tu interesējies par savu sarunu biedru. Un vēl svarīgāk, lūko sadzirdēt visas nianses, kas parādās attiecībā par emocionālo pusi. Piemēram, kādas lielas finanšu institūcijas vadītājai pēc sava kolēģa, ar ko attiecības bija kļuvušas saspīlētas, empātiskas iztaujāšanas tapa skaidrāks, ka kolēģis šādi uzvedas dēļ problēmām mājās ar dzīvesbiedri, jo atrodas pastāvīgā stresā. Tajā brīdī vadītāja saprata, ka produktīvāk būs katru tikšanos sākt ar personisku 5-10 minūšu sarunu par to kā kolēģim sokas personīgajā dzīvē, tikai pēc tam pārejot pie darba jautājumu risināšanas. Šīs ''zaudētās'' 5-10 minūtes patiesībā bija milzīgs ieguvums, jo kolēģis jutās “sadzirdēts” un “novērtēts”. Vai šo jautājumu bija iespējams apiet, tēlot ka viss kārtībā un teikt kolēģim “saņemies un atstāj emocijas aiz durvīm, esi profesionālis”? Jā, tā var teikt, taču tā ir ilūzija, ka cilvēki ir iemācījušies “atstāt emocijas aiz durvīm”. Mums ar kolēģu emocijām ir jārēķinās katru dienu, nevis izliekoties, ka tādu nav, bet strādājot ar tām. Zinot metodes, kas palīdz tikt galā ar negatīvām, stresa izraisītām emocijām, mēs ieekonomējam sev laiku, ļaujot darbam kļūt produktīvākam.


Komunikācijas un darba efektivitātes treneris, Zuarguss. 
Strādājis ar uzņēmumiem Swedbank, CircleK, Citadele, Nordea, AirBaltic, Tieto, ScandiWeb, Tetrapak u.c. 



Sabiedrībā pastāv mīts, ka "kaut kā jau mēs visi runājam" un tam nekas papildus nav jāmācās. Taču komunikācija ir kā svešvaloda -  ja vēlies būt meistars un spēt runāt ar interesantām, spēcīgām, sarežģītām personībām izaicinošā darba vidē, ir nepārtraukti jāpalielina savu sarunu veidošanas prasmju krājums. Ne velti šādas metodes māca starptautisko uzņēmumu dažādu līmeņu vadītājiem un pasaules lielāko universitāšu studentiem. Lai Tev arī tas izdodas!


KAD?

- ceturtdiena, 8. februāris, no 18.30 - 20.00


KUR?

"Kalnciema Kvartālā", Kalnciema iela 35, Rīga


KO IEGŪSI NO LEKCIJAS?

- Sapratīsi to, kāpēc cilvēki ir iracionāli, jo sevišķi komunikācijā. Kā to ievērot un ko Tu iegūsti, ja piefiksē to sarunas laikā.

- Uzzināsi, kāpēc tēlojot pozitīvismu un atbalstu sarunā, tas var nesniegt vajadzīgo rezultātu. Balss un ķermenis spēlē lielāko lomu sarunā. Tu iegūsi daudz efektīvāku un labāku sarunu, ja praktizēsi Alberta Mehrabjana 7-38-55 likumu (vārdi, balss, ķermenis). Uzzināsi, kāpēc ķermeņa valoda nav lasāma tik primitīvi kā, piemēram, "sakrustoja rokas, tātad nobloķējies".

- Izpratīsi pašsajūtas ietekmi uz katru sarunu. Uzzināsi, cik daudz vairāk var iegūt no sarunas, ja ar pašsajūtu "strādā" gan ilgtermiņā, gan arī gatavojoties sarežģītai sarunai.

- Praktizēsi Empātiskās klausīšanās metodi. Praktizējot šo metodi, varēsi iegūt daudz vairāk informācijas sarunas laikā, jo sevišķi, sarežgītās sarunās mazināt spriedzi un tuvoties vēlamajam rezultātam. 

- ''Powerless communication'' metode. Par to, kā veidot sarunas struktūru, lai nodrošinātu ka saruna ir maksimāli kvalitatīva.


Money back garantee 

Zinām, ka mūsu kursi ir kvalitatīvi, bet tomēr ir iespējams, ka Tev vajadzīgas citas metodes. Un vēlamies, lai Tu tiešām atrodi tieši tās metodes un kursus, kas Tev palīdz. Tāpēc, ja sapratīsi, ka šie kursi nebija Tev noderīgi, tad garantējam atgriezt naudu. Tev tikai 24 stundu laikā kopš mācību sākuma jāatsūta ziņa uz e-pastu [email protected] ar lūgumu atgriezt naudu.

0
Kontakti: [email protected] vai 29180005
SIA ''O Smart Games'', Reģ.nr.LV50103505591, Adrese: Olgas 17, Jūrmala, LV-2008   
       

 .