Daudz ir dzirdēts par balansa vajadzību dzīvē. Tas, pirmkārt, sākas no balansa domāšanā. Droši vien, Tu  zini cilvēkus, kuri visu redz negatīvā gaismā, no viņiem vārdu "nē" dzird biežāk nekā vārdu "un". Jebšu, varbūt zini kādus, kuri "lido pa gaisu" stratosfēriskos plānos no ikdienas sīkumiem līdz pat visas dzīves iecerēm. Šodienas PAMATA uzdevums ir pamēģināt metodi, kas ļauj ieceres izvērtēt no dažādām pusēm - četras cepures.
Ja Tev būs kādi jautājumi par šo vai citām tēmām, sūti jautājumus uz epastu: [email protected] Nākamajā vebinārā Zuarguss atbildēs.

Ja Tev ir jautājums, ieskaties atbildēs ŠEIT:
Ja neatradi tur atbildi, raksti ŠEIT:
Grupas dalības, spēles noteikumi ŠEIT:
Tavi punkti, izaugsme spēlē ŠEIT:

12.diena, 10.jūlijs.
Šodien ir DIVI uzdevumI.

1.
PAMATA uzdevums (obligāts Čaklajiem)

Četras Domāšanas Cepures.

2. 
PAPILDUS uzdevums (nav obligāts Čaklajiem):
Ieraksti kopējā grupā kas Tev visvairāk palīdz noskaņoties uz labām pārdomām, ļauj nomierināties.
Tekstam noteikti pieliec klāt heštegu #mansmierins, lai varam atrast Tavu ziņu kopējā ziņu plūsmā. Ja vari, parādi to ar bildi - kas Tev ļauj ieiet mieriņā! 
1.
PAMATA uzdevums: Četras Domāšanas Cepures.
Daži principi šajā spēlē, kā, droši vien, esi 
ievērojis, atkārtojas. Jo sevišķi par to, ka mums vajag pēc iespējas plašāku informāciju, lai varētu pieņemt lēmumu. Četras domāšanas cepures (atvasinājums no Eduarda de Bono "6 domāšanas cepuru" metodes) ir saīsināts variants, ko vari izmantot, lai  analizētu savas idejas, situācijas un ieceres. Gan no pozitīvā, gan risku, gan ideju puses. Ja interesē vairāk par de Bono metodi, šeit var iepazīties sīkāk: (
https://www.metodes.lv/metodes/domasanas-cepures). Cepuru skaits mūsu dotajā metodē ir samazināts, lai būtu vieglāk šo metodi praktizēt ikdienā. No pieredzes redzu, ka sarežģītas un plašas metodes ātri aizmirstas, tamdēļ šoreiz piedāvāju nevis sešus, bet četrus domāšanas stilus.

Pēc video noskatīšanās pamēģini uzrakstīt, cik šajā brīdī vari, analīzi savai iecerei vai idejai. Piemēram, uzraksti pa pieciem faktiem, pieciem riskiem, pieciem pozitīvajiem aspektiem, dažiem risinājumiem vai idejām ko darīt. Raksti tik daudz variantus, cik jūti sevī enerģiju un tonusu rakstīt, analizēt. Spēle var būt radījusi nelielu nogurumu, tamdēļ esi apdomīgs ar apjomu. Šī uzdevuma galvenais mērķis ir radināt sevi pie balansētas situācijas izvērtēšanas, kas dod iespēju ieraudzīt jaunas, papildus iespējas, pieņemt labākus lēmumus. Tas ekonomē laiku, naudu, enerģiju, ļauj saglabāt optimismu, jo labāk apej šķēršlus un nonāc pie risinājumiem. 

Kad mums ar kolēģiem ir kāda ļoti daudzslāņaina darba situācija, parasti mēs jautājumu apskatām no dažādām pusēm. Visu informāciju, dažkārt, nav iespējams iegūt, taču izpētot no daudzām pusēm to, kas ir pieejams, mēs ievērojami mazinam neskaidrību, kas visiem ļauj labāk saprast notiekošo. 
(Čaklajiem šis uzdevums jāizpilda, lai paliktu spēlē. Turam īkšķus, gaidīsim līdz pl.23.59)
Atbilžu ierakstīšanas Webforma ir lapas  apakšā. 

2.
PAPILDUS uzdevums: 

Ieraksti (vai ieliec bildi, ja vēlies) Facebook grupā ''Atrodi Savu Aizraušanos'' - KAS TEV VISLABĀK PALĪDZ NOMIERINĀTIES, NOSKAŅOTIES UZ PĀRDOMĀM PAR DZĪVI.

Pieliec heštegu #mansmierins, lai varam atrast Tavu ziņu kopējā ziņu plūsmā.
-----

Miers un spēja noskaņoties ir ļoti svarīgi. Taču bieži vien, īpaši brīžos, kad ir daudz darba un stresa, mēs nemākam atslābt. Tas notiek pats no sevis tikai tad, kad mums ir daudz laika un mēs ieejam neapzināti kādā procesā, kas mūs nomierina. Tāpēc ir labi, ja Tu zini metodes, kas palīdz nomierināties. 
Tā var būt vienkārša metode, piemēram, tējas dzeršana vai lēna elpošana, vai arī īpaši Tev mīļa un patīkama -  ieraušanās dīvāna stūrī, savā mīļākajā vietā, pastaiga, suņa bužināšana, sveces aizdegšana.. vai vēl 100 un viena iespējamā darbība.

Padalies ar savu veidu -  kā Tu nomierinies.
Starp citu, tas ir piņķerīgāk, nekā pirmajā brīdī šķiet. Jo sevišķi tiem, kuriem ir intensīvas dzīves un jābūt visu laiku ļoti koncentrētiem, kuriem, varbūt, vēl arī piemīt kripatu perfekcionisms un... vēlme patikt cilvēkiem. Man tā ir bijis un kripatu vēl, protams, mēdz būt. 
Taču mums ļoti vajag mieriņu. Ne tikai veselībai, ne tikai atpūtai.
Piemēram labs radošums ir raksturīgs miera stāvoklim, jo tad mēs varam uztvert no pasaules daudz informācijas. 
Lai mieriņš! 
Padalies ar savu mieriņa pieredzi.

Iesakām metodes aizpildīt ar roku, jo tas padziļina efektu tam, ko dari, ko vēlies apgūt. Tomēr, ja vēlies izdrukāt - šeit Tev ir iespēja lejuplādēt metodes sev ērtākajā veidā. Vai nu PDF vai arī Microsoft Word (ja vēlies savas atbildes rakstīt datorā uzreiz dokumentā) formātos.

1.
PAMATA uzdevuma atbildēs ieraksti: 
1. Par savu darba ieceri vienu faktu (kas nav ne risks, ne pozitīvais aspekts, vienkārš kā fakts);
2. Par savu darba ieceri vienu izaicinošo faktoru (kas var radīt izaicinājumus, apgrūtinājumus);
3. Par savu darba ieceri vienu pozitīvu faktoru (kas ir labais ko iegūsi, ko attīstīsi, izpratīsi);
4. Risinājumu vai radošu ieceri (kādu jaunu Tevis nupat izdomātu labu ideju, risinājumu, ko darīt).

PIEMĒRAM: 
1. Fakts: deju studijās noteikti vajag labu ventilāciju, garderobes. 
2. Riski: dejās cilvēkiem var būt traumas, sastiepumi. (Būs jāizdomā risinājums, kā pēc iespējas labāk cilvēkus atbalstīt).
3. Pozitīvais: cilvēki no izdejošanās iznāk atviegloti un iedvesmoti, kas nozīmē, ka šim varētu būt liels pieprasījums sabiedrībā, ja es māku par to, izmantojot mārketingu,  labi pastāstīt.
4. Risinājums vai radoša iecere: lai cilvēkiem būtu mazāk sastiepumi vai traumas, mums noteikti būs ilgāks iesildīšanās, staipīšanās posms pirms dejām.

Atbildes PAMATA uzdevumam.











Kad nospied SUBMIT, lai būtu drošs, ka ZIŅA IR NOSŪTĪTA, pārbaudi šajā pašā lapas vietā, vai parādās UZRAKSTS: "PALDIES! TAVS UZDEVUMS IR NOSŪTĪTS". Tehnisku iemeslu dēļ, uzraksts būs ļoti nelielā izmērā. Ja šis uzraksts parādās, viss kārtībā, esam saņēmuši no Tevis visu rakstīt.

Miers esot laimes brālis.
Un labas domāšanas pazīme. Tu vari būt lidojumā, intensīvā darba procesā, bet, ja spēj saglabāt mieru, tad visi vārti uz visām domām un idejām ir vaļā. Rūpējies par savu mieriņu brīžos, kad jādomā, jāplāno sava nākotne un jāpieņem svarīgi lēmumi.
Lai mieriņš. 


0
Kontakti: [email protected] vai 29180005
SIA ''O Smart Games'', Reģ.nr.LV50103505591, Adrese: Olgas 17, Jūrmala, LV-2008   
       

 .